wtorek, 11 lutego 2014

Treningi a alkohol.

Każdy z nas lubi sobie czasem ,,strzelić’’ piwko, napić się lamki wina choćby przy kolacji. 
Jednak alkohol spożywany w większych ilościach nie pomaga nam kiedy ćwiczymy.
 Bardzo często na siłowni słyszę ,,nie pije bo ćwiczę’’ , świetny argument. Sama również uciekam od alkoholu, dużo lepiej się czuję bez niego .

Jaki ma wpływ alkohol na osobę ćwiczącą?
  •        Alkohol odwadnia organizm. Kiedy ćwiczysz potrzebujesz bardzo dużą ilość płynów, które tracisz wraz z potem, energią. Zakłóca również zdolność do produkcji ATP, który jest źródłem energii dla mięśni.
  •        Ograniczenie przyrostu mięśni. Spożywanie alkoholu negatywnie wpływa na produkcję testosteronu, pobudzający syntezę białek. Z jednej strony wątroba pracująca nad rozłożeniem alkoholu produkuje szkodliwe dla testosteronu substancje, a z drugiej energia zużywana zazwyczaj do regeneracji po treningu jest przeznaczana na oczyszczanie organizmu z trucizny zamiast na odbudowę mięśni
  •        Uszkodzenie mięśni. Stopień uszkodzenia mięśni wzrasta, jeśli zaraz po treningu spożywany jest alkohol. Mechanizm tworzenia masy mięśniowej opiera się na tym, ze największa aktywność w ich przyroście następuje właśnie podczas odpoczynku, a nie w momencie ćwiczeń. Spożywanie alkoholu w tym czasie sprawia, że zostaje zaburzony proces produkcji melatoniny, która odpowiada za zdrowy sen i reguluje rytm dobowy.
  •        Alkohol jest kaloryczny.
  •        Alkohol pobudza apetyt. 

Jak widzimy są same minusy spożywania alkoholu.


Moja rada? Nie pij. I jeszcze raz NIE PIJ.!!

2 komentarze:

  1. Alkohol, jak alkohol, ale alkohol plus chipsy, paluszki itp. to jest bomba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A podczas picia alkoholu najbardziej chce się zajadać takie tłuste przekąski.

      Usuń